dilluns, 17 d’octubre del 2011

La revista Guix.


Em realitzat un treball sobre una revista educativa a Seminari, s'anomena el Guix i a continuació podeu llegir una fitxa sobre aquesta revista i més concretament sobre un article.

·Títol: Guix.
·Periodicitat: Cada mes.
·Estructura: Els articles estan classificats per nivells que s'identifiquen de la següent manera:
- G: General.                             
- I: Educació Inicial.
- P: Educació primària.
-CI: cicle inicial.
-CM: cicle mitjà.
-CS: cicle superior.
S: Educació secundària obligatòria.
B: Batxillerat.

         Índex:
Editorial: Notícia anomenada educació per a tothom.
Retalls: Bloc de notícies actuals i d'informació sobre educació.
Fòrums: Opinions personals de periodistes, mestres, pedagogs, és a dir, especialistes en educació.
Retrat: Especificació d'un tema en concret.
A fons: En aquest apartat divideixen els diferents articles en l'estructura anteriorment esmentada.
Reflexió: Han escollit una notícia com a reflexió (més llarga)
En pràctica: Són projectes de treball que es porten a la pràctica.
Finestra oberta: Articles sobre un tema, en concret, sobre sistemes d'indicadors i avaluació de centres.
Tema del curs: Article dirigit a educació infantil i primària sobre l'organització de l'espai i el temps a l'aula.
Escola, territori, comunitat: En aquest cas l'autor de l'article es centra en l'aprenentatge i servei a l'hospitalet de Llobregat (Baix Llobregat).
Flaix: En aquest article destaca els objectius que té una escola d'Esparreguera pel que fa a un tema específic, la Terra.

Bloc: Recull de diferents notícies d'educació. Cada revista té diferents articles.

·Seccions fixes:
Editorial
Retalls
Retrat
Reflexió
En la pràctica.
Finestra oberta
Bloc
·Públic a qui va dirigit: Mestres pares i mares, psicòlegs, pedagogs, estudiants d'educació. Va dirigida a tots aquells professionals relacionats amb educació.
·Línia revista: Educació, divulgació pionera i investigació.
·Resum de l'article escollit: Hem escollit un article, que es titula, De l'Argentina, del Marron i del Paraguai a l'hivern i a l'estiu. Aquests, tracte d'una estudiant de mestre d'educació primària que l'hi han donat la gran oportunitat de fer les pràctiques de la carrera a una escola pública de Molins de Rei. En aquesta escola treballen mestres que creuen en una innovació educativa i en un aprenentatge que tingui sentit per l'alumnat. Per tant, aquest centre va acceptar la brillant idea de que l'estudiant de pràctiques realitzés un treball per projectes amb els infants de primer de primària. Seguidament, l'estudiant de pràctiques explica que quan parlem d'una metodologia interdisciplinada, no ens referim a aquell cuadre que s'estructura per hores i que es basa en un ordre establert, sinó que parlem de la connexió entre les diferents disciplines, però sense oblidar les disciplines. Els projectes formen part d’un procés de formació que constitueix el coneixement docent des de la pràctica, és a dir, es reconstrueix a mesura que es va passant a la pràctica. Recalca que, un treball per projectes és com una espiral que continua el seu moviment d’expansió i on apareixen qüestions noves i la demanda de concrecions que fins aleshores no havien aparegut. Una vegada l’estudiant de pràctiques ha posat en pràctica el seu treball per projectes en aquests infants, conclou que cal tenir en compte que un projecte no és un programa abans d’iniciar-lo, sinó que, una vegada quedarà tancat, serà quan es programarà, i finalment expressa que va poder relacionar-hi totes les competències bàsiques  i englobar-hi els objectius i els continguts de primer de primària a través dels projecte. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada